Творчість і Бібліотека
П`ятниця, 22.09.2017, 09:12
Логін:
Пароль:
Ми в соціальних мережах
Тепер і в Twitter, приєднуйся!
Партнери
Календар
«  Жовтень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Статистика
Український рейтинг TOP.TOPUA.NET
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Новини»Як розпіарити свою бібліотечну роботу
Як розпіарити свою бібліотечну роботу

Сучасна бібліотека поступово стає потужним інформаційним центром громади. Як бібліотеці пристосуватися до змін? Як налагодити тісний зв’язок із громадою? Відповідь є! Можливо, Вас здивує, але – це піар. Усі без винятку книгозбірні працюють дуже багато! А от користувачам про це чогось відомо дуже і дуже мало. Так-от, завдяки роботі по зв’язкам із громадськістю, ще більше людей зможе дізнатись про роботу Вашої бібліотеки.

Головне для піару – бажання та невеликі додаткові зусилля від бібліотекарів. Будь-який бібліотечний захід, на мій погляд, має мати у підсумку не тільки гарні фотографії, а й публікації у пресі. Як часто про бібліотеку говорять у громаді? Чи цікава людям Ваша робота? Успішні публікації можуть стати запорукою успішного життя бібліотеки. А написання прес-анонсів та прес-релізів, особисті контакти із журналістами –збільшують кількість висвітлень в рази.

Отже, з чого розпочати піар? З прес-анонсу на бібліотечну подію. Найкраще писати на офіційному бланку. Якщо такого немає – створіть. У персональному бланку Вашої бібліотеки вгорі має стояти повна адреса книгозбірні. Перше речення прес-анонсу має містити відповіді на питання «ЩО?»«ДЕ?»«КОЛИ?» Яка подія відбудеться у бібліотеці та коли саме, тобто дата і час.

Найважливіше, що можна написати в анонсі – це мету чи мотивацію події. Одним-двома реченнями зазначте для чого Ви плануєте проводити захід та яку користь від нього отримають Ваші користувачі.

Обов’язково подайте партнерів події. Якщо Ви плануєте запросити відомих гостей, то найкраще звучатиме «запрошено таку-то особу». Таке формулювання ніколи не залишить Вас голослівними.

Прес-анонс дуже стислий, надсилається журналістам напередодні заходу. У прес-релізі Ви зазначаєте те, що і в анонсі, та додаєте враження про саму подію, зазначаєте прізвища, подаєте пряму мову. Прес-реліз завжди пишеться у минулому часі та надсилається відразу після події. Разом із прес-релізом надсилаються відео чи фотографії.

Кожен прес-анонс та прес-реліз закінчуються контактними даними: ім`я, прізвище, посада, мобільний та робочий телефони.

Розповім із власного досвіду, як організувати зв’язки з громадськістю через засоби масової інформації, використовуючи бібліотечний захід.

Першу подію, яку я піарила, проводила Волинська обласна бібліотека для дітей. Називалась вона «Один день із життя звичайного бібліотечного хом’яка, або Хомчин День». У лютому 2014 року – отримала позитивний резонанс та велику кількість висвітлень у ЗМІ.

Прес-анонси тоді, на жаль, не спрацювали належним чином. Завадило позапланове представлення для громади нового голови обласної адміністрації, яке відбулось якраз у той самий час, на який бібліотека анонсувала «Хомчин День». Звісно, майже всі журналісти були там.

Але прес-релізи та вдалі фотографії змогли виправити ситуацію. І результат не забарився! Бібліотечна подія отримала не тільки схвальні відгуки від користувачів, а й прекрасне висвітлення: відеосюжет програми «Дитячий світ» Волинського телебачення, дві друковані замітки у солідних обласних виданнях з великим накладом та чотири повноцінних статті в Інтернеті. В якийсь момент усі працівники відчули, що хом’як Хомка став знаменитим та ще й допоміг пропіарити бібліотеку.

Публікації у пресі – це вже не бібліотечний звіт. Ви маєте унікальну можливість з допомогою журналістів донести до людей головну ідею Вашої роботи, Ваш меседж. Найголовніше в даному випадку – через публікації нам вдалося розповісти людям про те, що «сучасна бібліотека відтепер стає місцем корисного та цікавого дозвілля цілих родин». А жартівливі назви статей в газетах «В сучасній бібліотеці читають навіть хом’яки» привернули увагу громади до книгозбірні. Те, що публікації з’явились у різних виданнях, – дало можливість охопити різні цільові аудиторії. «Хомчин День» допоміг залучити до бібліотеки нових користувачів, збільшити кількість відвідувань та книговидачу природничої літератури. У бібліотеки з’явились нові партнери. Пожвавилась цікавість дітей до літератури про догляд за різними тваринами. Молодші школярики  ще й досі прибігають провідати Хомку, приносять для нього ласощі та залюбки розповідають про своїх домашніх улюбленців.

Чим більше звучатиме Ваша подія у найрізноманітніших засобах масової інформації, тим кращим та позитивнішим буде резонанс. Головні завдання: збільшити аудиторію заходу, а також дати інформацію людям про те, що вони зможуть отримати, побувавши на бібліотечній події. А найголовніше те, що Ви маєте можливість через пресу показати засоби та цілі своєї роботи.

Для ілюстрації подаю лінки на деякі публікації та відео. Приємного перегляду.

Відеосюжет програми «Дитячий світ» Волинського телебачення
Мультфільм, який створили школярі гімназії №4 міста Луцька разом із "Дитячо-юнацькою телестудією" при Палаці учнівської молоді для Хомчиного дня:
Лінк на публікацію видання «Слово Волині»

http://slovovolyni.com/ukr/volyn/17138/,

Лінк на публікацію у інтернет-виданні «Волинські новини»

http://www.volynnews.com/news/society/myshache-tsarstvo-khomiache-hospodarstvo-u-lutsku-/

За докладнішими консультаціями рекомендую звертайтесь у регіональні піар-офіси: http://www.bibliomist.org/ua/about-bibl/novini/848-piar-ofisy-suchasnykh-bibliotek

Оксана Романюк,

керівник регіонального піар-офісу "Сучасні бібліотеки Волині",

головний методист Волинської обласної бібліотеки для дітей




Всі зображення до публікації Як розпіарити свою бібліотечну роботу
Категорія: Новини | Переглядів: 599 | Додав: anya
Теги: хомка, піар, сучасна бібліотека, волинь | Рейтинг: 5.0/1
avatar