Творчість і Бібліотека
Понеділок, 25.09.2017, 20:00
Логін:
Пароль:
Ми в соціальних мережах
Тепер і в Twitter, приєднуйся!
Партнери
Календар
«  Жовтень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Статистика
Український рейтинг TOP.TOPUA.NET
Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Головна » Новини»Конкурс буктрейлерів: наскільки важко бути суддею
Конкурс буктрейлерів: наскільки важко бути суддею

Бути суддею обласного конкурсу буктрейлерів – важко. Тепер я точно можу так Вам про це сказати.

Адже буктрейлер – це новий вид відеороликів, який якісно відрізняється від відеоісторії чи рекламного ролику. Буктрейлер – це впершу чергу вміння зацікавити книгою за допомогою відео, а не переказування змісту, чи набір картинок з підписами під музику, чи розповідь про півжиття автора книжки, або цікавіше – розповідь про всю творчість одного письменника. Ні. Буктрейлер – це як відеоісторія, тільки не про події в житті, а про події в книжці, з елементами загадковості, створення інтриги, щоб захотілось прийти до бібліотеки і взяти ту книгу, або ж прочитати її на рідері. Ось у чому суть буктрейлеру.

Хтось думає, що чим більше і довше буде буктрейлер – тим краще – це не так, однозначно! До 3 хв. – це Ваш час, коли можна спробувати захопити увагу людини, яка дивиться на Ваше творіння по той бік екрану.

Я можу говорити лише за себе і аналізувати те, що відбувається навколо. Тому поділюсь власним досвідом створення буктрейлерів та досвідом суддівства, яке випало на мене в обласному конкурсі:

  • не давайте відомостей про автора у буктрейлері – про це читачі зможуть дізнатись самостійно на палітурці книги – Ви рекламуєте книгу, а не автора;
  • будь ласка, вказуйте звідки Ви берете відео, картинки, фото і музику, аби не порушувати авторських прав – це важливо!
  • намагайтесь записувати звук, а не давати текст у ролику, адже жодна дитина не читатиме довжелезних підписів – цікавіше і зручніше слухати якісний звук, нехай навіть не з професійної апаратури – у Вас завжди є програми для обробки звуку, наприклад, Audacity (Вам лишень варто пошукати відеоуроки в Youtube та поради у користувані програмою в Google – вона нескладна у користуванні – кажу з власного досвіду, при тому, що спочатку і я мучалась, вважаючи, що програма зі мною «не дружить»);
  • слідкуйте за кольористикою, адже надто яскраві кольори відбивають будь-яке бажання дивитись ролики, невдало поєднані – тим більше;
  • перегляньте спеціальні сайти (https://color.adobe.com/ru/create/color-wheel/http://web.colorotate.org/http://colorscheme.ru/), які показують, які кольори можуть бути поєднані, а які – ні;
  • не переповідайте зміст книги – Ви не залишаєте інтригу читачеві, забираючи у нього найдорожче, – той момент насолоди, коли він сам знайде відповіді на питання у книзі;
  • створіть сценарій буктрейлеру – Ви потім зрозумієте, що розкадровка як і в сторітеллінг – є важливим елементом, аби не збитись у монтажі і щоб точно знати, що читача це зачепить;
  • використовуйте відео чи фотокамери – намагайтесь створити власний продукт, адже так набагато цікавіше слідкувати за подіями у ролику;
  • якщо наважились, то підбирайте влучно акторів, які дійсно зможуть зіграти те, що Ви пропишите у сценарії;
  • за можливості попрацюйте з професійними звукорежисерами на радіо (якщо пояснити правильно те, що Ви хочете і розказати коротко, чим займаються сучасні бібліотеки, то Вам не відмовлять – перевірено особисто);
  • робіть доцільні переходи між слайдами при монтажі, не нагромаджуйте букктрейлер анімацією;
  • використовуйте якісні фото, відео, картинки, музику – це не складно – у Google пошуку є функція «Інструменти пошуку», у якій можна, наприклад, вибрати розмір зображення, яке Ви шукаєте;
  • не нагромаджуйте ролик усим, що Ви придумали – викиньте зайве – так Ви залишите простір для уяви читача;
  • при монтажі ролику не використовуйте пробні версії відеопрограм – це дуже і дуже недобре;
  • покажіть читачеві книгу, за якою він має до Вас прийти, тільки вже вкінці – так буде більше інтриги, як на мене (p.s. хоча все залежить від Ваших режисерських здібностей);
  • не використовуйте похилих шрифтів та малих літер у роликах, як і в ефективних презентаціях – їх неможливо прочитати, особливо, якщо текст рухається;
  • зберігайте у найкращій якості – тоді Ваше творіння буде приємно переглядати.

Загалом я оцінювала 30 буктрейлерів і хотіла б зауважити, що були хороші роботи, які можна показати читачеві і тоді б оцінка залежала саме від нього:

  • Ірен Роздобудько «Зів'ялі квіти викидають», Мелітопольська районна ЦБС;​
  • С. Васильченко «В бур’янах», Запорізька міська ЦБС ім. Андросова;
  • А. Лингрен «Пеппи длинный чулок»,  Запорізька міська ЦБС ім. Андросова.

Буктрейлер – це Ваша творчість, фантазія, політ креативу та чіткість, якість і зменшення витрат часу читача на те, щоб зрозуміти, що він хоче-таки прочитати цю книгу.

Ви є провідником у загадковий світ, який до моменту прочитання книги і має бути загадковим. Ви розкриваєте лише одну з багатогранних сторін чудової книжки за допомогою буктрейлеру.

У Вас все вийде, якщо Ви візьмете до уваги мій досвід, підключите власну уяву і бажання стати кращими!

А поки що, я поділюсь з Вами власними досягненням у створенні буктрейлерів, а Ви оціните мене у коментарях, згода? Ваша думка є важливою для мене. Бо і я можу помилятись у своїх судженнях, і також хочу ставати кращою. Допоможете? ;)

З повагою,

Ганна Дворна,

бібліотекар методико-бібліографічного відділу

Запорізької обласної бібліотеки для юнацтва


Категорія: Новини | Переглядів: 711 | Додав: anya
Теги: буктрейлер, відеоролик, реклама книги, сторітеллінг | Рейтинг: 5.0/1
avatar
1 Kolja Virstyk • 01:25, 21.10.2014
"будь ласка, вказуйте звідки Ви берете відео, картинки, фото і музику, аби не порушувати авторських прав – це важливо!" - тут напевне правильніше написати щоб прост овказували  авторів і твори. Тому що більшість сайтів які виставляють музику, відео ітд самі порушують авторське право. В випадку якщо Ви вказуєте цей сайт як джерело, здійснюється вже злочин групою осіб, а це трошки не добре.
Буктрейлер учасника нажаль додивився насилу до середити(((. Твій на одному подиху, хороший, але останні слова такими кольорами))).
avatar
2 Anna Dvorna • 13:55, 21.10.2014
Відео учасника - це єдине, що було викладене в Youtube і якщо вибирати з тих, що були представлені на конкурс, то цей буктрейлер один з найбільш нормальних. І так, дійсно доречно просто вказувати автора та твір, який використовуєте - ця поправка є важливою - дякую за уточнення. За колір слів, то і я вмію помилятись і виправдовуватись тим, що це було більше, ніж рік тому - не буду. Все вірно - я також вчусь.
avatar